Brev:
Mængde modermælk + modermælkserstatning til dreng på 9 mdr
9. januar 2006
Alder:
9 mdr.
Mængde modermælk + modermælkserstatning til dreng på 9 mdr
Hej Helen
Jeg er (efter kyndig vejledning fra dig :-) trappet ned til nu kun at amme tidlig morgen og inden han puttes, altså min søn på næsten 9 mdr ;-)
I løbet af dagen spiser han så havregrynsbolle med ost om morgenen, rugbrød med pålæg om middagen og kartofler, grønsager, kød i små bidder om aftenen (vil stadig ikke have skemad). Ind i mellem og til måltiderne får han tvebak, frugt, grønt mv.
Mit spørgsmål går så på, hvor meget mælk han skal have ved siden af.... Han kan snildt drikke 400 ml. modermælkserstatning (mme) i kop i løbet af en dag + vand derudover. På den måde slipper jeg jo for at give jern ved siden af. Men jeg er i tvivl om han så får for meget mælk, når jeg også stadig ammer 2 gange i døgnet. Han elsker både vand, sødmælk og mme, så det er egentlig mig, der bestemmer hvad det skal være og hvor meget.
Hvor meget mener du er passende? Der er jo en minimumsgrænse for hvor meget mælk de små skal have i døgnet, men er der også en maksimumsgrænse?
Venlig hilsen HH
Ps: Vi kan alle godt lide dine havregrynsboller, som også tit spises som havregrynsbrød :-)