Mængde modermælk + modermælkserstatning til dreng på 9 mdr

9. januar 2006

Alder:
9 mdr.

Mængde modermælk + modermælkserstatning til dreng på 9 mdr

Hej Helen

Jeg er (efter kyndig vejledning fra dig :-) trappet ned til nu kun at amme tidlig morgen og inden han puttes, altså min søn på næsten 9 mdr ;-)

I løbet af dagen spiser han så havregrynsbolle med ost om morgenen, rugbrød med pålæg om middagen og kartofler, grønsager, kød i små bidder om aftenen (vil stadig ikke have skemad). Ind i mellem og til måltiderne får han tvebak, frugt, grønt mv.

Mit spørgsmål går så på, hvor meget mælk han skal have ved siden af.... Han kan snildt drikke 400 ml. modermælkserstatning (mme) i kop i ...

Annonce

... løbet af en dag + vand derudover. På den måde slipper jeg jo for at give jern ved siden af. Men jeg er i tvivl om han så får for meget mælk, når jeg også stadig ammer 2 gange i døgnet. Han elsker både vand, sødmælk og mme, så det er egentlig mig, der bestemmer hvad det skal være og hvor meget.

Hvor meget mener du er passende? Der er jo en minimumsgrænse for hvor meget mælk de små skal have i døgnet, men er der også en maksimumsgrænse?

Venlig hilsen HH

Ps: Vi kan alle godt lide dine havregrynsboller, som også tit spises som havregrynsbrød :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor